++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Wednesday, December 2, 2015

Gegar Vaganza vs Muzik-muzik Separuh Akhir

Aku tidaklah mengikuti Gegar Vaganza daripada awal. Satu sebabnya adalah kerana aku tak subscribe Astro. Namun, disebabkan banyak feedback positive daripada peminat-peminat muzik tanahair, aku mula mengikuti gegar Vaganza dan aku boleh kata aku akan follow sehingga ke Final.

Banyak peserta dalam pertandingan tersebut memang power dan legend seperti Nassir Wahab dan Nizam Laksamana atau dahulunya dikenali sebagai Nizam Arjuna. Dalam masa yang sama, pertandingan ini mengetengahkan artis-artis yang masih baru seperti Farahdia yang juga cukup berbakat.

Saya teruja dengan setiap persembahan daripada artis lama dan baru ini. Cuma saya agak terkilan dengan beberapa penyanyi ternama yang tidak lagi mampu menyanyi seperti zaman kegemilangan mereka. Dalam masa yang sama, ada artis yang lebih baik berbanding zaman kegemilangan mereka. Antara penyanyi yang semakin baik nyanyiannya ialah Siti Nordiana.

Haiza, yang dikenali sebagai penyanyi dangdut sangat hebat dengan kelainan yang dibawakan beliau untuk lagu-lagu berentak lain.

Dalam tiga minggu terakhir ini, Rancangan Gegar Vaganza bertembung dengan separuh akhir Muzik-muzik 30. Saya, yang selama ini meminati muzik muzik sanggup beralih kepada Gegar Vaganza. Satu yang menarik ialah.. Tidak kira anda menonton Gegar Vaganza ataupun separuh akhir Muzik-muzik 30, anda tetap akan berpeluang menonton Makcik Vida Qu Puteh, kerana beliau merupakan sponsor untuk kedua-dua program tersebut:


Walaupun sebahagian orang mengganggap Datuk Vida Qu Puteh sebagai over. Namun, dari pandangan mata aku, Dato Vida merupakan seorang yang mempunyai keyakinan diri yang tinggi malahan sangat menghiburkan. Aku akan ceria dan bergelak sakan setiap kali melihat kemunculan slot-slot iklan beliau. She is so special and unique.

Aku nampak Stail Dato Vida ni sama macam Datuk terlajak laris. Mereka unik dan sangat hebat mempromosikan produk-produk mereka sehingga terkenal. Korang yang kutuk-kutuk tak berjaya macam beliau kan? Justeru kita perlu belajar daripada insan-insan yang berjaya ini.

Sekian sahaja.

No comments:

Post a Comment