++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Tuesday, December 1, 2015

Saya pernah handsome


Saje-saje nak share gambar lama ni. Nak bagitahu sebenarnya saya pernah handsome. Hahaha.. Zaman Undergraduate, masa itu ambil jurusan Kejuruteraan Elektrik (Telekomunikasi) Universiti Teknologi Malaysia, saya seorang pelajar yang aktif dalam pelbagai persatuan dan aktiviti. Hasilnya saya memang seorang yang cergas dan cerdas. Badan maintain slim tak kira la berapa banyak saya makan. Now? Haha.. dah membulat macam ikan buntal walaupun makan tak banyak mana.

Mungkin rutin harian yang lebih banyak duduk di depan komputer dan malas bersenam menyumbang ke arah kegemukan ini. Makan? I take less that I used to be back then. huhu.. Tapi, saya perlu mula untuk memikirkan semula aktiviti harian saya untuk hidup lebih sihat. Lebih-lebih lagi apabila usia bertambah saya perlu berwaspada. Jika tersilap langkah pasti akan mengundang pelbagai penyakit.
span id="advenueINTEXT"
Sekarang ni pun ramai orang mati mengejut. Sesak nafas la, sakit jantung la. Terbaru kes Yus, Pelawak kumpulan Jambu yang tiba-tiba meninggal dunia selepas tamat persembahan. Dan juga beberapa orang kenalan yang meninggal di usia muda atas pelbagai kompilasi kesihatan. Ia amat membimbangkan saya.

Kepada para pembaca, take note. Jaga kesihatan anda sebaik mungkin. Monitor pengambilan makanan pada kuantiti yang diperlukan dan menu yang sihat. Amalkan senaman ringan setiap hari untuk tubuh yang sihat. Sekian sahaja.

No comments:

Post a Comment