++Do LIKE @ SHARE ARTICLE++

Saturday, June 11, 2022

One Piece 1053: Siapakah 2 Emperor yang baru?

Xsabar nak tunggu one piece episod 1053.  Siapa the new emperors?

Monkey D Luffy

Kita tahu Monkey D Luffy defeat Emperor Kaido one on one. Plus beliau telah diistiharkan memiliki grand fleet of 5600 org. Jd dia layak jd new Emperor.

kidd & Law

Law & Kidd bergabung dengan susah payah mengalahkan Emperor Big Mom. Namun, dari segi kekuatan mereka berdua masih xcukup ciri sebagai seorang Raja Bajak laut. Krew mereka pun terdiri orang biasa2 xseperti crew Luffy. So Law & Kidd mustahil jadi emperor.

Kaido

Big Mom

So ada beberapa calon emperor selain luffy dan aku rasa ada satu calon paling sesuai yang mungkin dipilih oleh Oda.

1- Charlotte Katakuri (anak emperor Big Mom)


Seorang yang kuat, tidak pernah kalah dan akan menggantikan big mom menerajui big mom pirate. Tapi, reputasi dia sedikit tercalar apabila tewas dengan Luffy semasa luffy belum melalui power upgrade di wano.

(Walaupun ramai pilih Katakuri dan aku juga asalnya rasa katakuri layak, namun selepas consider point ini aku simpan katakuri sebagai calon emperor)

2-Mihalk (Pahlawan pedang terkuat)


Mihalk memang diakui sebagai pahlawan pedang terkuat dunia. Dia seorang mampu menewaskan grant fleet terdiri dari lebih 50 kapal perang. Namun, Mihalk tiada territory atau underling yang serve dia. Jadi, sukar sikit nak angkat dia jd emperor.

3-Boa Hancock (Emperor of amazon Lily)


Entah kenapa aku rasa Boa Hancock paling sesuai dinobatkan sebagai Emperor?

Sebabnya:
- Beliau ada keupayaan devil fruit sungguh hebat dan mampu menukarkan manusia jadi batu (sebilangan kecil je mampu hadapi sumpahan batu dia ni)

- Memiliki advanced Conquorer Haki seperti Luffy yang mana ia adalah salah satu Kualiti Raja Bajak Laut.

- Boa hancock tidak pernah diistiharkan kalah dalam mana-mana peperangan. Beliau sendiri sangat hebat bertempur.

- Boa hancock memiliki territory dan juga underling yang kuat-kuat. Kebanyakkan pirate crew Boa hancock pengguna haki dan memiliki ilmu peperangan yang hebat.

No comments:

Post a Comment